فارس أحلامى

بصوا هى مش من كتاباتى لكنها عجبتنى فحبيت انكم تقروها وياريت تكملوها للأخر

بونسوار عليك يا إنت

>>
أنا بنوتة جميلة.. عندي 23 سنة..

>>
اسمى.. مش مهم.. أي اسم..

>>
أي بنت في الدنيا عندها 23 سنة.. مش كده؟؟

>>
أو على الأقل.. كان عندها 23 سنة وهي بتحب واحد..


>>
أو على أقل من الأقل.. حيبقى عندها 23 سنة وهي بتحب واحد..

>>
عشان كده.. أنا عندي 23 سنة!!

>>
عايزة أكلمك النهاردة عن فارس أحلامي.. حبيبي..

>>
اللي لسة ملقيتوش !!!!
>>
تخيل؟؟

>>
لسة ملقيتوش..

>>
بس في الأول

>>
أحب أكلمك عن نفسي شوية ...
أوصفلك نفسي شوية
..

أنا طويلة.. ممكن أكون قصيرة.. وساعات متوسطة
الطول..

سمينة.. ورفيعة.. وبردة ساعات متوسطة الوزن..

أنا حلوة.. ومش حلوة.. وغالبا متوسطة الجمال.
ذكية.. غبية..عبقرية..بس الأكيد.. كيدي عظيم..


عاقلة.. مجنونة..بس في العادة.. مش عارفة..

تافهة.. سطحية..بس كتير جدا.. متعمقة..ومتأملة..


خيالية.. وواقعية..

ضعيفة.. وقوية
باختصار.. أنا كل بنت على وجه الأرض.. وبرده عندي 23 سنة!!!

أنا بنت..
عارف يعني ايه بنت؟؟
يعني فتنة.. يعني رقة.. يعني قلب..
يعني غضب وكره..

بس دمعة تمسح كل حاجة..
يعني كبرياء وكرامة.. بس في لحظة الضعف.. أدمعلك عنيك..وما أكثر لحظات ضعفى..

باختصار..


أنا نصف..

وانت النصف التاني..
عارف أنا لو حبيتك ممكن أديلك ايه؟؟
والله مانت عارف حاجة!!!

انت أساسا
ياراجل.. مخلوق على التعدد..أنا لأ..

تقدر تحب واحدة واتنين في نفس الوقت..


أنا لأ...

أنا محبش غير واحد بس..ياريت كنت أعرف.. بس للأسف معرفش..

مخلوقة على واحد.. ومن واحد.. منك انت !!!

تقدر تقولي ده معناه ايه؟؟

ده معناه.. انك انت...يعني من الآخر انت.. بيتهيألي واضحة!!!!!!!!!؟

يعني قلبي مش حيتقسم.. مش حكون ماشية معاك في الشارع.. ويلفت نظري حد تاني
غيرك..فاهم يابو عين فارغة؟؟
سيبك من أي كلام بيتقال.. أنا نفسي صعب اني أعبر عن نفسي..
ومهما اختلفت طباعي.. ومهما اختلفت حياتي..ومهما اختلف شكلي..ومهما اختلف
مكاني وزماني..

بس مافيش اختلاف أبدا.. في مواصفاتي لفارس أحلامي..

فارس أحلامي..


اسمع... يمكن تطلع انت..يمكن يطلع واحد صاحبك.. أو جارك.. أو حتى أبوك.!!
أنا عايزاة راجل.. ده أكيد طبعا..
قوي؟؟
طبعا..


لذيذ... ده شيء عصري..
دمه خفيف..ضروري..

شيك؟؟ طبعا.. عشان المنظر العام وحفلات أبلة ظاظا..


عايزاه ناجح..عارف يعني ايه ناجح؟؟

يعني ناجح.. في شغله.. أيا كان.. بس ميكنش حرامي!!!!

أحب أكلمك على النجاح...

عارف... فيه حاجات كده.. الست مابتقدرش تعبر عنها...بس حاساها.. أنا ححاول
أعبرلك عنها.. ححاول..
و حطها في دماغك..
فيه حاجات بتجذب.. بتشد..من غير ما أقصد.. تلاقيني طبيت..

فكرت كتير عشان أعرف.. لقيت حاجة..
لما بيبان على الراجل.. الاتقان.. بيبقى أجمل حاجة في الدنيا..
الاهتمام.. التركيز.. فاهمني؟؟

عشان كده معظم البنات دلوقتي بيحبو لعيبة الكورة.. عشان مابيشفوهمش غير
مركزين..

ويمكن عشان كده بيكرهو إبراهيم سعيد!!!!!
بالنسبة ليا.. راجل معقود الحاجبين.. منكب على عمله.. يتساقط العرق منه..
وعلامات التصميم تغطي كل خلجة من خلجات وجهه
وجسمه..

لو كل هذا بدون اصطناع أو تكلف...
تكون أكتر شيء ساحر في الوجود..!!!
نفسي في دكتور مشهور..دقيق في عمله.. بيطور نفسه.. ناجح يعني
نفسي في مهندس.. مش أي مهندس..ناجح برده..

نفسي في أخصائي تحميض أفلام من نوعية روبين ويليامز في فيلم one hour photo
نفسي في رياضي محترف.. ناجح..
نفسي في مدرس عبقري.. ناجح..
نفسي في مبرمج كمبيوتر متميز.. أكيد ناجح..
نفسي في صنايعي ابن بلد.. مافيش في شطارته ولا في ضميره... ناجح
عارف ليه عايزاه ناجح كده؟؟ عشان أستمتع بيه.. في لحظات تركيزه!!!!!
نفسي يكون ليه موهبة..
شاعر..
مغني..
موسيقي..
كاتب..
عايزاه يكون صبور.. صوته واطي..
عادل.. ميظلمنيش..
عايزاه نقي ومبيشلش...

عايزاه أقوي مني..
أعتمد عليه...

أنسى تعبي.. وأحس بالأمان..
مش عايزة واحد أصنعه بإيدي.. لأ..
عايزة واحد يـ
شخصيتيdominate.
بحيث اني أبقى جزء منه.
عايزاه محب..


حالم..
ودود

مبتسم..

عايزاه يحتويني..

مش عايزاه عصبي.. ولا متعنت.. ولا من النوع اللي يداوي الغلط بغلط..
عيزاه لما يعرف انه غلطان.. يصلح.. وميداريش..
عايزاه متسامح.. متحمل.
عايزاه نظيف.. جميل..



وحاجة كمان..

عايزاه.. مهتم..عارف يعني ايه
مهتم؟؟

بيراعيني..
مبيطنش..
ميسبنيش أغرق في مشاكلي..

يشاركنى..
على الأقل يسمعني..

على أقل من الأقل.. يحزن لي بصدق..حتى لو شعر بتفاهة الأمر..

من الآخر
caring
فهمت حاجة؟؟

مالك مبلم ليه؟

فيك ايه من ده كله؟؟

معلش..
صدمتك..
ماتقلقش..
أنا عاقلة..

وعارفة كويس... انك لايمكن.. يكون فيك كل ده..
ده لو واحدة بس فيك.. كفاية..

أيوة كده

اضحك..

كركر براحتك..

جتك خيبة..!!

بس فعلا.. لو فيك حاجة واحدة بس..كفاية..
عشان كده أحب أفكرك بحاجة اوعي تنساها..
أهم حاجة في الوجود..
انت حتملى حياتي.. آه..

وحتملي قلبي آه..

بس بمعنى آخر..
ان مافيش غيرك فيهم..


فعلا.. ده أكيد..
لكن.. أعذرني.. أنا عارفة
انك عيزني لو مت.. أموت وراك!!!
على أساس انك الحب الوحيد في حياتي..

أنا آسفة مش حقدر..

عشان فيه حب تاني..

لازم أعيش علشانه..

حب.. ماعتقدش انك تعرفه.. أو ممكن تكون عارفه.. الله أعلم..
حب كبير.. ملي عليا كل خلية من خلايا جسدي الضعيف..
حب يبكيني ليل نهار..
ذل وضعف وانكسار..
حبك ده ما هو إلادرجة بدائية جدا.. من هذا الحب..
متخفش..
الحب ده لا يناقض ده..
فقط حبك وهم دنيوي..

ليه؟؟

عشان مسيرك يوم وتخلص
بح..!!

تنتهي..
في التراب..
يعني انت نفسك وهم..
فلازم حبك يبقى وهم..

وبرده حبك ليا يكون وهم..

مش قصدي تموت بعد الشر..
قصدي الحب اللي مات..
اتخانقنا مثلا..
قطعنا هدوم بعض..

ضربنا بعض بالجزم..
أحزن عليك
آه..
لكن مش حترهبن..

ومش حعيش عمري على ذكراك..

عارف ليه؟؟
عشان فيه حب كبير مش حيموت..

وليه محبوش ؟؟
ليه؟؟

سؤال
مش هو الأقوي؟؟

مش هو المهندس الأعظم..
مش هو الطبيب الأعظم؟؟
مش عو الصانع الأعظم؟؟
مش هو المبتكر الأعظم؟؟
مش هو الحنون الأعظم؟؟

مش هو الودود الأعظم؟؟
مش هو الصبور الأعظم؟؟
مش هو العالم الأعظم؟؟
مش هو اللي خلق المواهب؟؟

مش هو أكتر واحد بيستحملني؟؟
مش هو اللي بيحللي مشاكلي؟؟
مش هو اللي أنا مابغبش عن عينه لحظة واحدة؟؟
مش هو اللي متابعني طول عمري؟؟
مش هو اللي اداني روحي؟؟
مش هو اللي عايزني أرجعله لو بعدت عنه؟؟
مش هو اللي بيعوز يغفرلي.. لما أغلط في
حقه؟؟
أخي الانسان..


أوهبلك عمري نعم..


وحياتي وبكائي وكلي.. نعم


لكن تذكر دائما..

أن تراعي الله في..
حتى يعطيك من خصال النبوة..
فأري فيك ما أحب..

فتري في ماتحب..
فنزداد حبا في المحب..
انت بتعيط؟؟

بقولك ايه... ممكن تتجوزني؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

>>
بسم الله الرحمن الرحيم
>>
>>قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ
>>وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ
>>كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللّهِ
وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّى يَأْتِيَ اللّهُ
بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ

>>التوبة 24

>>
>>
>>
رسالة إلى كل فتيات وفتيان لأرض...

لم نخلق للرهبنة.. ولا للسهر في حب المحبوب والمحبوبة..

بل خلقنا لحب الخالق..

وما أي حب في هذا الكون.. إلا حب بدائي..

أفني روحك فيه طالما هو موجود..فهذا قمة الإخلاص..

ولكنه لايستحق أبدا..

أن نفني عمرنا في ذكراه إذا انتهى أو ضاع..

فلا تحزناو.. أو تحبطوا..

وتذكروا دائما
..


أن حبكم الأعظم .. لا يموت

أختكم.. ذات ال 23 عاما!!!!!!!!!!!
فتكات

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 التعليقات:

لست كغيرى يقول...

عاجبنى ثقتها بنفسها وجراتها جداااااااااا....كمان هى حد لذيذ اوى...ومواصفات فارسها فعلا فعلا واقعيه جدا...وعاجبنى اوى انها محسساه بقيمتها كويس كدا فى كلامها...
الاسلوب شوية غريب...بس لذيذ...بس مش عارفة ليه حاسيت انها كانها بتكلم واحد غبى
جميل اوى ان يكون حب ربنا هو اعظم حب ...علشان لو كدا فعلا عمر مالواحد هايموت من كتر الحزن ورا واحد عزيز عليه مات...وهايتقبل موته برضا...بس انا فى الحقيقة شايفة ان ساعات ودا بيحصل كتير من كتر الارتباط الروحى بين الازواج مثلا او بين حتى اشخاص بيحبوا بعض جدا لو حد منهم مات التانى بيموت وراه...ودا مش علشان نتيجة لانه مابيحبش ربنا اكتر...بالعكس...دا ساعات كتير من كتر حب الاشخاص دول لبعضهم فى الله ربنا بيريحهم فى انهم يموتوا ورا بعض....اما انا بقى فعلا متفقة معاكى فى انه ماينفعش ماينفعش حد يضيع حياته من الحزن على شخص مات ...طالما انه ربنا اداله العمر لازم فعلا يعمل زى ماقلتى يحب ربنا اكتر ويعيش ليه
واخيرا ذوقك حلو ياسارورتى...وانا كمان عاجبتنى

Crazy Rose يقول...

هى فعلا واثقة من نفسها فى كتابتها وعارفة هى عايزة ايه بالظبط وعايزة توصل لإيه
أما بقى حكاية الجرأة دى فممكن فعلا الاسلوب يكون جرئ شوية أو مقتحم للذات
بس احلى حاجة بجد المغزى من الموضوع ككل بجد حلو أوى

Dr_HamZA يقول...

اولا انا عاجبنى الاسلوب عشان جديد وفى نفس الوقت لذيذ
بس كنت حاسها انها على قد ما بتحبه على قد ما بتكره مش عارفة ليه
ثانيا بقى اختيارها كان واقعى جداااااااااا عايز حد عاادى بس فيه صفات خاصة تميزه عن غيره
فارسها حلو اوى بس انا مش عايزة عشان لقيت فارس احلامى خلاص عند هبه

بس حبيت حبه لربنا وتعلقها بيه فوق اى شئ وكل شئ

ربنا يكرم يا رب يا سارةوتكتبي حاجات حلوة كمان وكمان
والاستايل اللى عاملة تحفة جامد جدا

غير معرف يقول...

"
بالنسبة ليا.. راجل معقود الحاجبين.. منكب على عمله.. يتساقط العرق منه..
وعلامات التصميم تغطي كل خلجة من خلجات وجهه
وجسمه..

لو كل هذا بدون اصطناع أو تكلف...
تكون أكتر شيء ساحر في الوجود..!!!
"



الله...... إيه الجمال ده!!!!!
أقدر أقولك أنا عاوزة من ده :)



"""
نفسي يكون ليه موهبة..
عايزاه أقوي مني..
أعتمد عليه...

أنسى تعبي.. وأحس بالأمان..
مش عايزة واحد أصنعه بإيدي.. لأ..
عايزة واحد يـ
شخصيتيdominate.
بحيث اني أبقى جزء منه.
عايزاه محب..


حالم..
ودود

مبتسم..

عايزاه يحتويني..

مش عايزاه عصبي.. ولا متعنت.. ولا من النوع اللي يداوي الغلط بغلط..
عيزاه لما يعرف انه غلطان.. يصلح.. وميداريش..
عايزاه متسامح.. متحمل.
وعايزاه مهتم!!!
"""""


مش هقبل بأقل من كده......
مجنووووونة..؟؟ يمكن... بس أنا عاوزة ده....




"""
أنا بنت..
عارف يعني ايه بنت؟؟
يعني فتنة.. يعني رقة.. يعني قلب..
يعني غضب وكره..

بس دمعة تمسح كل حاجة..
يعني كبرياء وكرامة.. بس في لحظة الضعف.. أدمعلك عنيك..وما أكثر لحظات ضعفى..

باختصار..


أنا نصف..

وانت النصف التاني..
عارف أنا لو حبيتك ممكن أديلك ايه؟؟
والله مانت عارف حاجة!!!
""


بأيد كل كلمة هنا ...كأني أنا إللي كاتباها

.............


على فكرة أنا كده هعمل إقتباس لتلت تربع الموضوع

جميييييييل جدا ...



بس

هو فيه حاجة

حب ربنا موجود من الأساس وأكبر من حبي ليك حتى وأنت موجود..يعني مش لازم تموت عشان يظهر حبي لرببي

بالمختصر المفيد ... أنا حبيتك عشان حبك لربنا لأني بحب ربنا ....
ومعتقدش إن نوعين الحب دول ممكن يتداخلو أو يتقارنوا في يوم من الأيام
.............

وحبي ليك كله بيبقى في الله ...عشان الله ... وبسسسسسس

,واحد نفسه يتغير يقول...

اهو ده بقي الل بيكره العيال من التعليم!!
الاسئله التعجيزيه اللي من بره المنهج دي!!!!!!!!1
انا والله مش معترض علي مواصفتها واكيد كلامها معاه حق ولكن................
حرام كده دي فاضل تطلب اني اقولها بحبك من عاالقمر!!
لا بجد كلام واقعي ومطلوب وان كان مش كل الناس بتسعي تعمل كده وده عشان مش كل الشباب دلوقتي بحلموا بواحده من عينه اختنا فتكات!!!
وبرضه فتكات كانت واقعيه ورضيت -وهي اصلا مضطره ترضي والا هتعنس- بحاجه واحده من مواصفتها الفوق فظيعه دي
ولكن انا عندي يقين انا لو حد بيفكر كده فاكيد ربنا هيبعتلها حد مش في حاجه واحده من احلامها دي هتلاقي احلامها كلها واكتر
اخيرا ساره
لو فتكات زنقت معاها وخلاص يعني ابقي قوللها اني مستعد وامري الي الله
اهه الواحد يساعد في حل ازمه العنوسه
هااااااااااااااااااااااااااااه
بجد جزاكم الله خيرا